Gör er beredda på… #uppesittarkväll

IKVÄLL! 

Jag tror att det var Miljonären som introducerade oss för #uppesittarkväll på Twitter. Efter att PrataPengar-podden pratat om det har det fått ännu större spridning. Tanken är att man kvällen före löning ska sätta sig ner och titta efter möjliga investeringar för lönen som snart då kommer. Under hashtaggen uppesittarkväll förmedlar man sedan ut vad man har för tankar. 


Jag var med förra månadens uppesittarkväll och blev inspirerad av att se det enorma flöde som kom ut på Twitter. Bra sätt att få inspiration till nya bolag att kolla upp mer. Eller  bolag som andra har tittat på och inte vill köpa.


En del får lön imorgon (den 23:de) och en del andra får lön på måndag (den 26:de). Jag tillhör de sistnämda. Av nedanstående tweet framgår det dock att #uppesittarkväll avses vara ikväll! 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0