Nya aktieköp

Jag avslutade veckans börs genom att i fredags köpa följande aktier; 

- 4 st H&M
- 5 st Industrivärden
- 3 st Swedbank
- 6 st Handelsbanken. 
 
Till nästa lön har jag 7 100 kronor att handla för (6 100 kronor från lönen och 1 000 kronor från årets utdelningar). Ovanstående köp är dock från lönen jag fick i slutet av september så efter dessa köp har jag nu 4 040 kronor kvar att handla svenska aktier för. Jag har dock även 500 kronor till tillväxtportföljen att köpa för. Även cirka 4 000 kronor till den utländska portföljen, det blev aldrig något köp under september månad. 
 
Snållänningen
2016-10-02 @ 19:14:26

Jag känner inte till många kvinnliga aktiebloggerskor, ska bli väldigt roligt att börja följa. Jag gillar valet av aktier i månadsköpet =)

Svar: Tack för din kommentar. Vi är inte jättemånga kvinnliga aktiebloggerskor, men håll utkik på www.rikedom.blogg.se också, en kvinnlig aktiebloggerska i form av min syster!Ska försöka få upp en uppdaterad fördelning av min portfölj snart tänkte jag.
pengarmoneypengar.blogg.se

Daniel
2016-10-03 @ 18:31:13
URL: http://https://danielinvesterar.blogspot.se

Jag följer båda era bloggar och har märkt att ni har valt liknande aktier. Brukar ni diskutera företag och aktiepriser eller är det mer av en slump?

Svar: Vi har nästintill daglig kontakt och det blir mycket aktieprat, vi inspireras väldigt mycket av varandras tankar och aktieköp. Hon är den enda jag skulle låta förvalta min portfölj utan att jag blir nervös och vill kontrollera vad som har gjorts. Vi har ungefär samma strategi och tänk kring vilka bolag vi vill ha i portföljen.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0