Börsen går minus

Ja, det har varit några röda dagar på börsen nu. Tråkigt att se värdet på aktierna minska bitvis såklart. När värdet på aktierna har kommit upp ett par hundratusen så blir ju nedgångar på ett par procent mer i kronor än när aktievärdet är lite mindre.

Istället för att deppa ihop totalt tycker jag att vi (om du är som jag, till största del utdelningsinvesterare) ska vara glada att det uppstår reatillfällen för aktieköpen. Det är ju utdelningarna som är det primära då det ska ge oss friheten att sluta förvärvsarbeta i framtiden om vi vill.

Kanske att det är möjligt att börsen går ner ännu mer dagarna framöver, det är ju ett USA-val på intågande som gör att det blir ostabilt. För min del har jag extra pengar på väg in på Avanza från min krigskassa. Just för att ha att köpa för om börsen går ner ännu mer. 
Ktm
2016-11-04 @ 12:29:21
URL: http://www.kronantillmiljonen.se

Tycker precis som dig att det är tråkigt när börsen backar, trots att man intalar sig själv att det egentligen är positivt :) Fortsätter själv att köpa lite dag för dag, trots att jag tror att vi inte nått botten i brunnen idag.

Fortsätt att skriva, du gör det bra

Svar: Börsen är verkligen spännande! Speciellt en dag som denna.
pengarmoneypengar.blogg.se

Daniel
2016-11-04 @ 20:06:43
URL: http://https://danielinvesterar.blogspot.se

Jag kollar priserna en gång i veckan och blev förvånad över hur rött det var. Har något hänt? Är det Trump?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0