Nygammalt intresse

När jag var ungdom spelade jag fotboll i 10 år. Jag var ett riktigt fotbollsfreak och älskade att träna och framför allt spela matcher och cuper. Men jag slutade. 
 
Nu har jag haft ett uppehåll i 10 år men beslutat mig för att börja igen. Något år kvar till 30 år. Har jag blivit galen som börjar igen så här gammal?!

Jag gör det för välbefinnandet och umgänget
Det här är egentligen en blogg med sparande- och investeringsfokus. Men den handlar också om mitt välbefinnande på vägen till rikedomen som jag drömmer om. 
 
På mitt arbete är det mest stillasittande arbete, eller stående arbete då jag har ett höj- och sänkbart skrivbord. Hur som helst, inte mycket rörelse om dagarna. 
 
Det här har gjort att jag på min fritid måste aktivera mig med något fysiskt. Vilket har varit lite svårt då jag inte fått in några fasta rutiner för träningen, exempelvis tid och vilken träning. Genom fotbollsträningen får jag in rutinerna för när jag ska träna. 
 
Dessutom har jag saknat sammanhållningen. Jag behöver sammanhållningen som en lagidrott medför och träffa annat folk än arbetskollegorna, min sambo och hans familj.
 
Den ekonomiska biten
När jag spelade fotboll som barn och ungdom var det främst mina föräldrar som fick stå för kostnaderna. Jag är lite ovan vid att räkna på hur mycket det kan kosta för mig per år att spela fotboll.
 
Jag har fotbollsskor sedan tidigare. Även en hel del träningskläder. Benskydd har jag köpt för en rätt så billig slant. 

Kommande kostnader: 
- medlemsavgift 
- överdragskläder inför match och träningar (tror att man får betala det själv i alla fall) 
- lotter, får försöka sälja även till släkt och vänner 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0