Aktieköp - Paradox till tillväxtportföljen

Tillväxtportföljen har igår utökats med spelutvecklingsföretaget Paradox interactive. Bolaget börsintroducerades igår och jag var med i rallyt och handlade 9 stycken aktier till kursen 43,70 kronor. Totalt 393 kronor. Tanken är att köpa aktier till tillväxtportföljen för cirka 500 kronor per månad.

 

 

 

 

I grund och botten är min strategi att äga stora, stabila och välkända bolag som historiskt har gett fina utdelningar. Exempel på dessa bolag är Hennes & Mauritz och Skanska. Om nu min strategi i mångt och mycket handlar om sådana bolag, varför har jag då en tillväxtportfölj?

Först och främst är det nog för spänningen, det ska fungera som en krydda. Dessa bolag kan gå lite mer upp och ner. I dessa småbolag kan det också finnas större tillväxtmöjligheter. En annan stor anledning är att det är lättare att få kommunikation med andra då det verkar vara fler som vill prata om småbolag än de ”gamla och trista” bolagen eftersom det kan upplevas hända lite mer kring bolagen.

Anders Pengaregn
2016-06-02 @ 12:58:42
URL: http://pengaregnet.blogspot.com

Kul med en liten småbolagsportfölj:) Jag har gjort samma sak faktiskt och har en liten lekportfölj jag plockar in lite mindre bolag i.

MvH Pengaregn

Svar: Spännande! Jag har inte hunnit med att läsa andras bloggar på ett tag men jag såg att du hade en rubrik med leklådan, ska in och läsa i helgen!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0