Nettoförmögenhet 30/6-16

Snöplig att inte komma över 600 000 kronor – men helt ok endå! 

Under juni månad känner jag att det har hänt en hel del ekonomiskt;

Så klart har Brexit och Bremain tagit stort fokus och påverkade under en tid aktieportföljen mycket. Dock återhämtade sig börsen till nästan samma nivåer de efterföljande dagarna.

 

På måndagen efter midsommar och efter folkomröstningen i Storbritannien gjorde jag några aktieköp, se inlägg här.

Den s.k. krigskassan har minskat med cirka 4 800 kronor. Dessa kontanta reserver har jag dels när jag ser en sättning neråt men även en gång i kvartalet när jag har tänkt köpa amerikanska aktier för cirka 4 000 kronor. Den här gången var det aktuellt med ett aktieköp på den amerikanska markanden, det blev till slut Johnson & Johnson, se inlägg här.

 

Jag har även valt att sälja av en del fonder på Länsförsäkringar. Dessa pengar är nu överförda till boendesparandet istället.

 
 
 
Siktar mot 600 000 kronor
Vid den förra nettoförmögenhetsberäkningen var min nettoförmögenhet 591 158 kronor. En hyffsad ökning blev det den här månaden endå, börsen har väl inte hunnit återhämta sig riktigt än och jag har ju en hel del pengar i aktier. 
 
Vid nästa avstämning siktar jag på att nå över 600 000 kronorsmålet. I och för sig väntar semester m.m. vilket kräven en del kapital =) 
 
Ha en trevlig helg! 
Atlas Investo
2016-07-02 @ 09:12:44
URL: http://atlasinvesto.blogg.se/

Ja semestern är ju härlig ur ett allmän livsperspektiv men en utmaning ur ett "pengamaskins" bygge perspektiv. Många fler lediga timmar att spendera både tid och kapital på. Det är en balansgång som kräver kyliga nerver för att inte trampa allt för snett - kontra målet med investerings delmålen för månaden. Härligt att läsa att du spränger ny mark snart! Miljonen kryper allt närmare. Bra att ha som morot när semesterkonsumtionen pockar allt för mycket på dörren;). Mvh A I




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0