Aktieköp - Ökar i Industrivärden & Swedbank


Jag har köpt några få aktier igen! Sådanna här aktieköp har möjliggjorts på grund av de förmånliga courtagepriser som finns nu för tiden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag köpte jag 5 stycken aktier i Industrivärden.  Kursen blev 127 kronor. Om utdelningen blir samma som förra året, det vill säga 6,25 kronor per aktie, handlade jag aktierna till en direktavkastning av 4,9 %. Allt annat lika ökar jag utdelningarna med 31,25 kronor. Totalt har jag nu 69 stycken aktier i bolaget. Tanken är att öka på andelen i Industrivärden då och då. 
 
Dagens andra köp blev 3 stycken aktier i Swedbank. Kursen blev 168,50 kronor per styck. Om utdelningen blir samma som förra året, det vill säga 11,35 kronor per aktie, handlade jag aktierna till en direktavkastning av 6,7 %. Allt annat lika ökar jag utdelningarna med 34,05 kronor. Totalt har jag nu 173 stycken aktier i bolaget. Jag är medveten om att en del analytiker spår att utdelningen från Swedbank kan komma att minska. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0