Aktieköp - Ökar i Industrivärden

Ett köp genomfördes idag - de sista slantarna som jag har innan februarilönens avsättning till Avanza. Jag köpte 5 stycken aktier i Industrivärden till ett styckpris av 137,10 kronor. Utdelning per aktie blir i år på 5 kronor. Direktavkastningen blir därmed cirka 3,6 %. Genom köpet får jag ytterligare 25 kronor i i utdelning i år. Totalt har jag nu 74 stycken aktier i bolaget. 
 
Nedan ser ni de aktieköp som har genomförts under året. Som mål har jag att investera minst 4 800 kronor per månad och att återinvestera alla utdelningar. 
 
 
 
Fredrik
2016-02-23 @ 18:16:22

Kul! Och visst är det fantastiskt att man numer kan köpa några stycken aktier bara, till nästan ingen kortagekostnad alls.

Svar: Det är fanatiskt! Jag kommer ihåg att bara för ett tag sedan så var jag tvungen att spara cirka 12 000 - 15 000 kr till ett köp (tog ett tag) bara för att courtaget inte skulle bli så högt.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0