Sparkvot: 64,6 %

Lönen har återigen landat på kontot. Den här gången fick jag för hårt arbete ut 22 867 kronor. För mig är det lite extra än en vanlig lön, det beror på semestertillägg och några timmar övertid. Mycket av "extralönen" går till boendesparande. En normal månad har jag tänkt att spara 5 000 kronor dit.
 
Månadens nettoutdelningar har varit 298 kronor. Totalt kassaflöde in för månaden har därmed varit 23 165 kronor.

Nedan ser ni mitt sparande och amorteringar på lång sikt, vilket är det jag har valt att räkna med i sparkvoten. Sparkvoten landar på 64,6 %, vilket jag är otroligt nöjd över. Låga kostnader betyder mycket! 


 
Anonym
2016-12-27 @ 17:36:07

Vad spännande ska bli kul att följa. Är i samma ålder som dig, nyexaminerad, ungefär samma inkomst och har satt upp ungefär samma mål för aktieinvestering!

/Niklas

Svar: Tack för din kommentar! Spännande resa du har framför dig, jag är verkligen glad för att jag hade koll på min ekonomi som nyexaminerad (även om jag hade det före också iofs). Låt dina pengar jobba för dig ;) Hör gärna av dig då och då.
pengarmoneypengar.blogg.se

Mårtens investeringsblogg
2016-12-29 @ 07:29:57
URL: http://mbsmiljon.blogspot.com

Imponerande sparkvot och som du säger är låga utgifter väldigt viktigt. Jag försöker ständigt se över utgiftssidan, speciellt de så kallade fasta kostnaderna som jag nu tycker mig ha pressat rätt bra ändå.

Svar: Betydelsen av låga utgifter får man upprepa, det betyder enormt mycket om man ser på lång sikt. Med hög sparkvot kan vi nå våra höga mål!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0