Nettoförmögenhet 30/11-16

Min ekonomi och nettoförmögenhet tuffar på! Från förra månanden har nettoförmögenheten ökat med mer än 22 000 kronor. Framförallt är det aktievärdet som har ökat men såklart att min sparkvot på 62 % påverkar också. Jag har kunnat hålla riktigt låga kostnader vilket gör att mycket av mitt sparande går till aktier och boende. 
 
 
 
 
Daniel
2016-12-01 @ 22:45:12
URL: http://https://danielinvesterar.blogspot.se

En sak jag funderat på, billiga nöjen. Vad är ett nöje för dig?

Svar: Förutom ekonomi så är fotboll ett intresse som upptar mycket av min tid. Träningar och matcher och lagaktiviteter. Ett billigt nöje! Annars bio någon gång per halvårs kanske. Film/serier. Hur är det för din del?
pengarmoneypengar.blogg.se

Sparande och livet
2016-12-02 @ 11:49:11
URL: http://lifeandsavings.wordpress.com

Oh snart 700.000 kr måste kännas härligt. :) Jag bosparar främst då vi snart vill köpa men tänkte även avsätta lite till fonder och ev. aktier längre fram. Hur gör du din uppdelning? Trevlig helg!

Svar: Det känns hur bra som helst, tack! Om man vill köpa större inom en snar framtid så tycker jag att det automatiskt går lättare att spara till just det köpet. Därför är jag inne i en period där väldigt mycket går till just kontantsparande till nästa bostad. Men eftersom jag på lång sikt vill vara ekonomisk fri genom utdelningar så dras uppmärksamhet till portföljen också. Det är svårt med fördelningen men jag försöker göra så att jag avsätter till både boendesparande och aktieköp, hittills har det blivit till övervägande del till aktieköp i alla fall. Ska in och läsa din blogg!
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0