Det där med att uppnå miljonen...

.. Det hade suttit fint. Men det känns inte lika viktigt som det gjorde förut längre. 
Summan på konton som aldrig används spelar ingen större roll. 

När jag för några år sedan började intressera mig för min ekonomi ordentligt, genom att skriva budget och tänka på att jag ska spara, blev det mycket fokus på att jag vill nå en hög nettoförmögenhet. Det vill säga; jag ville ha mycket tillgångar och små skulder. Jag ville bli Rik, kanske man kan kalla det? 

I och med mitt bloggande, bloggläsade och annat läsande har jag nu istället bytt fokus till utdelningarna. I och för sig finns det väl ett visst samband; högt värde på ISK-kontot kan medföra högre utdelningar. 

I framtiden är tanken att jag ska leva på de återkommande utdelningarna - inte ta av kapitalet, vilket gör att jag känner att fokuseringen på just utdelningarna är det centrala, inte att uppnå ett högt kapitalvärde. 

Oavsett så kommer jag dock fortsätta redovisa min nettoförmögenhet varje månad. 
Nu ska jag avsluta mitt svammel! Ha en fortsatt trevlig vecka. 
 
Daniel
2016-04-26 @ 20:25:33
URL: http://danielinvesterar.blogspot.se

Värderingssiffran kan svänga upp eller ner oavsett hur bolagen går eller hur kloka beslut man gör så jag har också försökt undvika att tala om sådana saker.

Betyder typsnittsstorlekarna något? Ska jag läsa med högre volym ju större bokstäverna är?

Svar: Ja, har man som mål att kunna leva på utdelningar så blir det det viktigaste tänket till slut.

När du kommer till de stora bokstäverna så ökas volymen ;) nej men jag ändrade i inlägget och då blev det så utan att jag kunde rätta till det.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0