47,1 % sparas eller amorteras

Jag har börjat med att sammanställa hur mycket jag sparar och investerar på lång sikt samt amorterar. Lönen som kom in på kontot senast var 18 902 kr. Nedan ser ni mitt långsiktiga sparande. 
 
 
Beräkningen av sparkvoten på lång sikt har pågått sedan augustilönen. Genomsnittliga sparkvotet är 48,2 %. Målet är att komma över åtminstone 50 %, hur häftigt och motiverande vore inte det?! 
Anonym
2015-09-29 @ 10:00:04
URL: http://www.rikedom.blogg.se

Snygg sparkvot! Bra kämpat och hoppas att du når över 50 % i framtiden :)
/Rikedom

Svar: Tack! Jag ska försöka i alla fall så får vi se. För dig har det ju gått väldigt bra iaf :)
pengarmoneypengar.blogg.se

intresserad
2015-10-03 @ 11:41:22

Grymt bra sparkvot. Försöker allt jag kan och ska kämpa vidare med optimera mina egna utgifter för att komma i närheten. Bara det ger en tydlighet i att jag ligger riktigt djupt insyltad i ekorrhjulet i förhållande till dig. Mycket imponerande. /Intresserad

Svar: Tack! Bra att du har uppmärksammat att du kan spara/investera ännu lite mer bara du kan få lite mer koll på dina utgifter.
pengarmoneypengar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0