Aktieköp - Swedbank

Innan påfyllningen till Avanza från månadens lön hade jag några hundralappar som skvalpade på ISK-kontot. För dessa hundralappar blev det köp i Swedbank. Ett väldigt litet köp - mest för att få ner GAV ytterligare. 
 
Det blev hela 2 (!) stycken Swedbank-aktier för priset 192,20 kr styck. Vid oförändrad utdelning hamnar direktavkastningen på 5,9 % och ger utdelning med ytterligare 22,70 kr. 
 
Närmast planerar jag att gå in med någon eller några tusenlappar i ett investmentbolag. Industrivärden ligger bra till.. men vi får se. Ska göra en ordentlig koll och se vad det landar på. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0