Årets utdelningar, 2015

Årets sista utdelning har kommit in på mitt konto vilket betyder att jag kan summera ihop årets utdelningar. Vid utdelningstillfällena har jag haft Hennes & Mauritz och Skanska på vanlig aktie- och fonddepå med 30 % beskattning på utdelningarna. De andra har jag haft på ISK-konto. 
 
 
Jag känner mig väldigt nöjd med de utdelningar som jag har fått. 11 000 kr netto i utdelningar är inte fy skam för mig! Känns bra att ha så pass höga passiva inkomster. Till år 2016 hoppas jag kunna höja utdelningarna ytterligare.
 
Det var under år 2015 som jag gick över från vanligt aktie- och fondkonto till ISK (förutom de bolagen jag skrev ovan). Det gjorde att år 2014 och åren tidigare fick jag betala 30 % skatt på utdelningarna, vilket ni ser nedan påverkade nettoutdelningarna mer. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0