Aktieköp

Nu har jag handlat lite smått och gott igen! Jag har använt pengar från krigskassan. Där har jag nu 46 267 kr kvar. 

Swedbank
Jag har köpt 14 stycken aktier till kursen 184,10 kr. I våras var utdelningen 11,35 kr per aktie. Vid allt lika blir direktavkastningen för detta köp 6,2 % och utdelning på 159 kr. 
 
Industrivärden
Till min aktieportfölj har jag även köpt ytterligare 17 stycken Industrivärden-aktier. Kursen hamnade på 144,40 kr. I våras var utdelningen 6,25 kr per aktie. Vid allt lika blir direktavkastningen för detta köp 4,3 % och utdelning på 106 kr. 
 
Hennes & Mauritz
Ett bolag jag gillar att äga. Jag har köpt 3 aktier till kursen 301,50 kr. I våras var utdelningen 9,75 kr per aktie. Vid allt lika blir direktavkastningen för detta köp 3,2 % och utdelning på 29 kr. 
 
 
 
För alla dessa köp blir utdelningshöjningen (om jag räknar på vårens utdelningar) 294 kr. 
Daniel
2015-12-16 @ 19:04:35
URL: http://danielinvesterar.blogspot.se

Har du räknat på hur stor andel av H&Ms försäljning i plagg som är äger? Jag tycker sådana räknaexperiment är roliga.

/Daniel - säljer 8000 flaskor coca cola i kvartalet. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0