Skatteåterbäring

Nu har jag deklarerat och hoppas att jag får tillbaka pengar till midsommar. Jag kommer få tillbaka cirka 1 800 kr. Pengar som går direkt in till kontot för krigskassan. Härligt!
 
Nästa års deklarationsbesked kommer bli ännu mer spännande:

- Dels kommer jag inte betala kyrkoavgiften (eftersom jag har gått ur Svenska kyrkan). I inkomstdeklarationen för år 2014 är kyrkoavgiften 3 863 kr för mig. Det kommer bli en enorm skillnad, speciellt över tid. 

- Dessutom gjorde jag i början av det här året, 2015, överföringar från vanligt aktiekonto till ISK, vilket räknas som försäljningar skattemässigt. Om jag har räknat rätt så blev det ungefär +/- 0 kr. 2015 är alltså året då jag inte skattar så mycket på utdelningarna som jag gjorde under 2014 (förutom de aktierna som jag har kvar på aktiekontot). Ska bli intressant att se vad skatten för ISK blir. 

- I och med att överföringen från aktie-och fonddepån till ISK räknas som försäljning kommer jag för första gången behöva upprätta en K4-bilaga. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0