Snålmånad, april

Bloggaren ”Kan jag bli rik?” har startat en utmaning som jag ska hänga med på! Det hela går i stort sett ut på att ha en snålmånad i april. Ha så små rörliga utgifter som möjligt. Jag kommer köra 1 april till 31 april. 
 
Värt att nämna är att jag har valt att inte berätta något för min sambo om mitt sparande och målet med sparandet. Framförallt inte denna snålmånad så jag kan tänka mig att det ibland kan bli svårt att förklara varför jag "måste" hoppa över saker att handla eller göra. 

Jag har tänkt att redovisa vad jag har handlat en gång i veckan. Eftersom jag har en sambo och vi har delad ekonomi är det halva kostnaden som jag räknar med vid gemensamma inköp som till exempel mat och småsaker. 

Inledningen av snålmånaden kommer inte bli så jättebra eftersom jag ska bort med jobbet hela arbetsveckan till en annan stad, vilket kommer ställa till lite problem för mig. Jag åker själv från min avdelning, så jag kommer inte "behöva" äta ute på kvällarna. Var det inte Miljonär innan 30 som köpte nudlar och värmde på hotellrummet? Jag skulle kunna sträcka mig så pass långt några kvällar i allafall... Vet att hotellet har äpplen och bananer vid frukosten, sånna kommer jag ta några av och ha under dagen och kvällen. 

En shoppingresa till en större stad är planerad till slutet av april. Jag är inte den som köper så mycket kläder eller saker, men något kommer säkert köpas även om jag ska undvika det så mycket som möjligt. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0