Resekontot

I sommar kommer jag ha fyra veckors semester. Tidigare år har jag mest varit hemma i staden där jag bor eller ut på någon kortare resa. Det här har inte varit så dyrt och jag har inte behövt spara så mycket till detta innan.

Den här semestern kommer bli riktigt jäkla dyr! Av mina fyra lediga veckor kommer jag vara bortrest i tre veckor, uppdelat på två resor. Utomlands.

Ur det privatekonomiska perspektivet kommer det vara katastrof. Mitt sparkonto för resor och upplevelser är inte så välfyllt – jag tänkte mig att det skulle vara som en semester som jag har haft förr. Men med en ny sambo och tänket att det är nu som jag kan hitta på alla möjliga saker så är det nu bestämt att vi ska ut och resa!

Det nuvarande saldot på sparkontot för resor täcker (nästan) den ena resan på cirka 12 000 kr. Den andra resan behöver inte betalas ännu, utan blir mer under sommarmånaderna någon gång så som tur va så hinner jag spara några månader. Hoppas det inte medför att jag får sänka mitt sparande som det meningen att det ska vara hög prioritet på – aktiesparandet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0