H&M tuffar på

Idag kom pressmeddelande från Hennes & Mauritz.

 

Rapporten säger:
- H&M:s försäljning har ökat med 19 procent i jämförelse mot maj månad förra året.
- Försäljningen påverkades av kalendereffekter, vilket fick en positiv effekt på 3-4 procentenheter.
- Butikerna ökar kraftigt.

 

Det ska bli intressant att läsa delårsrapporten som kommer den 18 juni.

 

När jag läste rapporten imorse så var det nog inte bara jag som trodde att aktien skulle gå upp kraftigt. Bland annat skrevs det här att uppgången förutspåddes bli cirka 2 procent.

Just nu ligger aktien +0,62 % idag. Totalt är mitt innehav +34,11 % för just den här aktien. Jag är riktigt köpsugen i H&M då jag tror att det finns en hel del kvar att hämta hem på marknaden! Får se när det kan bli i sådana fall. Just nu är jag mer inne på att samla ihop likvider för att ha en del vid eventuell börsnedgång. Har ”bara” cirka 13 000 kr för tillfället och kommer inte kunna spara ihop så mycket, om ens något, under sommarmånaderna.

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0