Fördelning aktieportfölj

 

 

Mina aktier består av följande; ElectraGruppen B, Hennes & Mauritz B, Profilgruppen B, Ratos B, Ratos preferensaktie och Skanska B.

Nedan visas den procentuella fördelningen av mina sex stycken aktier. En aktie sticker verkligen ut, det är Profilgruppen som bara utgör 1 procent av min aktieportfölj. Jag är glad att jag för tillfället inte har så många fler aktier i det företaget även om trenden för företaget kanske har vänt lite på senare tid.

 

En annan utstickare är mitt stora innehav i Ratos då jag äger både B-aktien och några preferensaktier. Där är innehavet 22 % respektive 11 %

 

I det stora hela tycker jag att jag har en aktieportfölj med bra spridning genom olika branscher. Risknivån är inte onödigt stor eftersom jag är ägare i stora, stabila företag. En risk skulle i och för sig vara att jag för tillfället har lite för mycket övervikt på Ratos men det känns ändå helt okej. 

 

Nu ser jag fram emot resten av året eftersom jag har tänkt att i alla fall investera 3-4 gånger om det blir bra lägen. Allt eftersom kommer jag naturligtvis att uppdatera fördelningen av aktierna i min portfölj. 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0