Systrar i ekonomiblogg-världen

Systerskap är fantastiskt tycker jag.

 

Min syster och jag upptäckte några år efter våra 20årsdagar att ekonomi, och privatekonomi i synnerhet, är intressant. Vid den tidpunkten studerade vi på universitetet och hade inte så mycket pengar att ta hand om. Vi upptäckte fonder för att sedan gå över till att upptäcka aktier. Det som var främst betydande under den här studietiden var upptäckten av aktieutdelningar. Där hittade vi något som lät fantastiskt!!

 

Jag och min syster skaffade var sitt jobb under studietiden. Jag tror att det till stor del var på grund av vårt ekonomiska intresse. Efter hand blev vi varandras mentorer vad gäller ekonomi – vi började handla med fonder för att till slut våga oss på aktier.

 

 

 

Nu, några år efter det här, står vi med en stabil ekonomisk grund.

 

Min syster har en riktigt bra blogg om sitt ekonomiska liv. Du hittar den på www.rikedom.blogg.se.

 

Jag gillar framförallt inläggen om när hon pratar om värdefull tid – dvs den tiden som man har för att göra vad man vill med, när man inte arbetar och hur man ska gå till väga för att öka denna värdefulla tiden.

 

Hon sparar nu med full kraft till en bostadsrätt i en storstad (dyyyrt) samt till att bygga upp en buffert för framtida aktieköp. In och läs! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0