Likvida medel till aktieköp

Jag och min sambo har ett gemensamt konto med var sitt kort som jag tidigare har berättat om. Vi för varje månad över 4 000 kr var, bland annat till mat och bostadsrättsavgift. De pengarna som jag för över till det kontot ser jag inte som ”mina”, dvs. det är inget som jag räknar med i nettoförmögenheten.

 

När vi senast var på en weekend betalade vi vandrarhemet med det gemensamma kontot. 750 kr som jag hade sparat till mitt privatkonto för. De pengarna ska jag nu istället spara till aktieköp.

Den här månaden blir det en överföring till aktiekontot med 7 000 kr. Totalt har jag 27 281 kr.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0