Aktieköp

I torsdags, 12 juli, blev det köp av Ratos. 240 stycken aktier köptes till kursen 67,10 kr. 
 
Nu har jag 600 stycken med en inköpskostnad på i genomsnitt 91,77 kr. Ligger just nu minus om man ser till aktiekursen, men får se det som att jag snittade ner mig genom köpet. Innan köpet hade jag ett snitt på ungefär 102 kr (vet inte exakt) så det känns riktigt bra. 
 
På senaste tiden, bland annat efter bytet av VD, har kursen gått ner rätt mycket. Jag köper ändå för att jag tror att det fortfarande finns potential till att bolaget kommer drivas framgångsrikt och att utdelningarna kommer vara rätt så höga. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

PengarMoneyPengar

Välkommen till bloggen om min privatekonomi! Min väg mot höga passiva inkomster.

RSS 2.0